Om forfatteren

Sybille Hildebrandt

Journalist

Ansat som journalist på videnskab.dk april 2008 - april 2013. Cand. scient. i fysik og astronomi 1997, Den Journalistiske Tillæggsuddanelse fra DJH 1995.Inden jeg kom på videnskab.dk i april 2008 arbejdede jeg som redaktionssekretær på Ingeniøren, og før det på Illustreret Videnskab, hvor jeg har været en længere årrække. Mit første job efter endt udddannelse var som konsulent for UNI-C i Århus.Mine primære fokusområder:Forskningspolitik (Undervisning, H-index. peer review, bibliometri, forskningsmetoder, didaktik). Naturvidenskab (Klima, astronomi, rumfart, teknologi, it, kemi, fysik, biologi og geologi.)Medicin (Lægemiddelforskning, sygdomme, sundhed, behandling)Jeg kan dog også finde på at skrive artikler inden for humaniora, typisk inden for områderne arkæologi, historie, musik, psykologi og antropologi.Se Videnskab.dks redaktion

Svensmark underbygger sin kontroversielle klimateori

Nye studier fra professor Henrik Svensmark viser en stærk forbindelse mellem variationer i Solens aktivitet og skyernes dannelse. Resultaterne bekræfter hans omdiskuterede klimateori.

Når der sker store udbrud på Solens eoverflade kaldet Corona Mass Ejections (CME), resulterer det i en nedgang i den kosmiske stråling, der trænger ind i Jordens atmosfære - de såkaldte Forbush-dyk. (Foto: NASA)